Sprawdź, jakie modele padają łupem złodziei

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Sprawdź, jakie modele padają łupem złodziei

    Zamieszczone przez Andja
    właśnie o tym :lol: :lol:
    No ten odcinek jest ewidentnie kiepski :P Słaby jest też prawy pas na D2 od Brna na Bratkę, żona zawsze marudzi. Jednak jakby nie było sieć i koszta jazdy są w zupełnie innej relacji niż u nas

    PAOLO ESCO, najgorzej jest w lipcu jak wszystkie Landy stopniowo zaczynają mieć ferie i pchają się do morza/gór na południe. Ja od 1.09 baluję nie daleko - w Vrsar.

    Zamieszczone przez SS
    dlatego ja jechałem przez Cieszyn na Słowację. Jest parę kilometrów krajówkami ale później fajna autostrada.
    Czy w Pozvaskiej Bystricy jeździ się już górą nad miastem? Dawno nie byłem, ale wychodzę z założenia że oddali już do użytku? Ja będę startować z Milówki na Vrsar, bo głupi dobrałem wolnego i jedziemy odwiedzić rodzinę. Zamiast 450 do Vrsar zrobimy trasę 1600 :lol: :lol:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Sprawdź, jakie modele padają łupem złodziei

    Masz Volkswagena, Audi, Mercedesa bądź Hondę? Nie powinienieś spać spokojnie. Auta tych marek cieszą się bowiem największym zainteresowaniem złodziei samochodowych, choć, na szczęście, ich aktywność maleje z roku na rok.


    Jak pokazują statystyki Grupy Ergo Hestii (Ergo Hestia i MTU) w I półroczu br. odnotowanych zostało 546 zgłoszeń z całej Polski dotyczących zaginięć aut (w analogicznym okresie 2011 roku było ich ponad 600). Łączna wysokość kwot, na jaką ubezpieczono je w Ergo Hestii przekroczyła blisko 26 mln zł (w I połowie 2011 r 27,5 mln zł). Zaledwie co 20 skradzione auto udało się odzyskać.

    Nadal statystycznie częściej kradzione są pojazdy starsze (powyżej piątego roku produkcji), jednak dysproporcja względem pojazdów nowszych (do 5 roku) powoli zaczyna się zacierać. Mimo że średnia wieku aut zarejestrowanych stale wzrasta, to kradzione coraz chętniej są pojazdy stosunkowo młode i tym samym drogie. Średnia suma ubezpieczenia kradzionego pojazdu z roku na rok jest coraz wyższa.

    Do kradzieży dochodzi najczęściej na niestrzeżonych parkingach znajdujących się na dużych osiedlach mieszkaniowych, parkingach w centrach handlowych oraz na ulicach. Jednak w ostatnim czasie zaobserwowano wzmożoną liczbę kradzieży pojazdów wśród osób, które wyjechały na urlop i pozostawiły swój pojazd "bez opieki" – na ulicy, pod domem, pod dworcem czy lotniskiem.

    Łupem przestępców padają głównie starsze, ponad 5-letnie auta. Najczęściej są to niemieckie marki, przede wszystkim Volkswageny i Audi. Do pierwszej trójki dołączył w ostatnim okresie Mercedes. Zauważalnie wzrosła także popularność Hond wśród złodziei, głównie modelu Civic. Wybór nie jest przypadkowy. W grupie największego ryzyka znajdują się najpopularniejsze w Polsce marki, do których bez wątpienia należą samochody niemieckie. Duża popularność niemieckich marek, wytwarza popyt na części zamienne do tych samochodów. Niestety jest to również przyczyna częstych ich kradzieży. - Jak wynika z naszych ustaleń nadal jednym z głównych celów kradzieży aut jest sprzedaż ich na części, choć znaczna część jest również "legalizowana" w oparciu o dokumenty podrobione, skradzione czy pochodzące od legalnych samochodów skasowanych po wypadkach – wyjaśnia Piotr Dyszlewicz ekspert Biura Likwidacji Szkód Ergo Hestii.

    - Zdecydowanie przeważa kradzież z włamaniem dokonywana w nocy, w tym spora liczba kradzieży poprzedzona włamaniem do domów (także, gdy śpią w nim właściciele) i kradzieżą kluczyków i dokumentów – wyjaśnia Piotr Dyszlewicz. - Rzadziej obserwuje się bardziej zaawansowane sposoby, np. wcześniejszą kradzież kluczyków z torby czy kieszeni właściciela znajdującego się w miejscu publicznym (np. galeria handlowa, kawiarnia).

    Wyraźnie spadła liczba kradzieży w wyniku rozboju (napadu na kierującego, wyrwania kluczyków siłą) czy wykorzystania chwili nieuwagi, nieostrożności właściciela, gdy kierujący wysiadł z auta by np. otworzyć bramę czy odstawić zastawiający wyjazd śmietnik, pozostawiając kluczyki w stacyjce. Praktycznie zanikły także dość popularne kilka lat temu kradzieże "inscenizowane", gdy współpracująca grupa złodziei zmuszała klienta do zatrzymania pojazdu (np. celowo spowodowaną drobną stłuczką czy gestami z auta obok sugerując niesprawność samochodu) i wykorzystując chwilę, gdy opuścił on samochód sprawdzić, co się stało, by ustalony złodziej wskoczył za kierownicę i odjechał samochodem zaskoczonego właściciela.

    Wśród sposobów kradzieży samochodu można zauważyć także tzw. metodę na potencjalnego kupca. Przestępca, podszywając się pod osobę zainteresowaną zakupem samochodu, prosi o możliwość jazdy próbnej, jako zastaw oferując własny samochód. W efekcie fałszywy kupiec odjeżdża wraz z dokumentami wozu, a pozostawiony jako zabezpieczenie pojazd okazywał się dopiero co skradziony.

    Najczęściej kradzione marki samochodów ubezpieczonych w Grupie Ergo Hestia:

    Volkswagen – 23,4% (w pierwszej połowie 2011r. 32%)- w tej grupie najczęściej kradzione są:
    Passat – 38,3%
    Golf– 28,1%
    Touran – 9,4%
    Audi – 12,3% (I połowa 2011r. - 19%)- wśród Audi najczęściej ginie:
    A4 – 47,8%
    A6 – 26,9%
    A3 – 16,4%
    Mercedes – 7,3% - w grupie Mercedesów aż 55% to Sprinter
    Honda – 6,2% - najczęściej giną Hondy:
    Civic – 50%
    Accord – 13%
    Peugeot – 5,3% - wśród Peugeotów najczęściej giną:
    Partner – 34,5%
    407 – 20,7%
    207 – 13,8%
    Seat – 4,8% (w analogicznym okresie 2011 roku – 8,6%)
    Toyota i Citroen – 4,4%
    BMW – 4,2%
    Skoda – 4%
    Ford – 3,8%
    Opel – 2,9%
    Mazda – 2,6%
    Pozostałe marki – 14,4% (żadna z pozostałych marek nie przekroczyła progu 2%)

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...